El problema del Déficit de Reconocimiento dentro de las instituciones de enseñanza secundaria del Uruguay
DOI:
https://doi.org/10.48163/rseus.2019.7149-54Keywords:
Déficit de reconocimiento, Educación secundaria, formaciónAbstract
In this work it is proposed to carry out a study on the problem of recognition deficit within the Secondary Education institutions of Uruguay, based on the reading of Hegel (1805-1806/1984; 2015) and Honneth (2009), with the understanding that it is possible to understand the problem of poor functioning of Secondary Education institutions as a social pathology. While the problems of these institutions refer to a deficit in the rationality that guides them, this affects the grammar of intersubjective recognition (teacher-student), giving rise to a deficit of recognition of the teaching authority and those students who do not adapt to institutional requirements.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
a. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons (CC-BY), que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
b. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.