Español
DOI:
https://doi.org/10.48163/rseus.2015.4123-30Keywords:
EspañolAbstract
Teaching for Understanding (TfU) regards understanding as a flexible performance competence, which enables comprehension activities to be carried out. It proposes a development through different categories: -investigation stage, -guided investigation stage, and -final synthesis project. The methodology of distant learning in the teaching training course in Uruguay, presents the characteristics that make it ideal to work within the framework of TfU. This work analyses a discussion forum on Human Physiology as an instance for the presentation of a generative topic and the work in the investigation stage
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
a. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons (CC-BY), que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
b. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.