The modern Foreign Language: The Subject's Social Formation and the Teacher's Role in Teaching
DOI:
https://doi.org/10.47966/avan-inv.2023.10190-108Abstract
The general objective of this discussion is to analyze how the conceptions of language, language, teaching and learning are presented in the academic grid and in the speeches of teachers. The methodology used has a qualitative approach with bibliographical and documentary research procedures. The results confirm that teaching English is very important for the school curriculum, especially in a globalized world, as it expands knowledge of other cultures, making it possible to develop a perception of one's own language. The theories made it clear that the acquisition of a foreign language, in this case, English, expands students' vision, behavior and engagement, participation in an increasingly globalized and plural social world. The process of linguistics in the teaching of L.I. in the classroom, it conjectures another interest that gives rise to teacher training, a contemporary need with globalized pretensions.
Keywords: modern foreign language, English, teaching, teacher training.
Additional Files
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Cibele Diviani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Política para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
a. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons (CC-BY), que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
b. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.