Education, Democracy and Art Teaching in the context of a pandemic
DOI:
https://doi.org/10.47966/avan-inv.2022.9196-110Abstract
The present work is the result of studies carried out in the Ethics, Democracy and Education discipline of the Master's program in Education at the Universidad de la Empresa (UDE-Montevideo), from the analysis of the works School and Democracy and Educar na planetary era, by the authors Saviani (2012) and Morin (2003) respectively, as well as the dialogue between theorists Galeano (2020), Touraine (2011), Calligaris (2021), Barbosa (2005; 2011) and Sibilia (2012). To carry out this work, theoretical references in books and videos, available on Youtube, were used. This work aims to socialize some reflections on the teaching of art from the perspective of a discipline of resistance that problematizes contemporaneity, in the context of a pandemic. It also presents some challenges and concerns imposed by the pandemic, and the pandemic in this scenario may have provided a paradigm shift in relation to the use of technologies in educational planning, at the same time, in which it configures itself as an excluding proposal.
Keywords: Education; Art education; Technologie; Pandemic
Additional Files
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Luciana Moraes Soares
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Política para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
a. Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons (CC-BY), que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
b. Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.